fredag, december 09, 2011

Godmorgon fredag

Urk, vilket regn jag vaknar till. Hade förväntat mig snökaos nu på morgonen men regnet det öser ner, solen går INTE upp och ner… Jaja, kul att plaska i pölarna bara. Ångrar stort att jag inte köpt fleecefodrade regnkläder till Inez denna höst/vinter! Det hade kommit till stor användning. Nu känns det dock lite sent så ska fixa det till våren, hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle regna hela november och halva december…

Jaja, dagen då? Jobba till… 16… Ska försöka få tag på nummer till barnens förskola, alltså där jag hoppas att de kommer in senast till hösten. Eftersom vi inte fått besked om plats än så har vi ju ingen plats till våren =/ Hade varit skönt om de fick börja tidigare än vi tänkt, kan inte säga att personalen på småbarn där Max går idag är sådär superbra… De är duktiga och snälla med barnen såklart, och vi är sååå trygga, men det finns inte så mycket TJOOOHOOOO HAAALLÅÅÅÅ HEEEJ ÄÄRRR DUUU HÄÄÄRRR VAAAA KUUUUUL i dem… Om ni förstår… Jag vill nog ha lite mer fart även på småbarn, i alla fall av en pedagog av tre… Så, ska försöka få tag på nummer och se hur prognosen inför hösten ser ut…

Jag är så glad för min väns skull som kommit in på förskolelärarutbildningen! WOW! GRATTIS!!!!! Hoppas hoppas hon orkar med jobb, skola, barn och allt nu. Så kul! Jag hoppas på att göra henen sällskap till hösten, men kommer nog ägna mig åt bara studierna i 3½ år… Inte bestämt mig än, beror lite på hur allt är upplagt. Ska först göra något annat… =/// Åh, suck varför ska den där förbannade engelskan sätta käppar i hjulet för mig?! Vill ha ett slutgiltigt besked om att jag får gå kursen och sedan blir det 5 veckors plåga i kombination med jobb… OMG…. Sedan ett slutprov…. ENGELSKA?!? Och nej det är inte alls så enkelt, och jooo du klaaarar det, ta det luuugnt. Nä jag brottas med stora demoner vad gäller engelskan och får ångest bara av tanken på att PLUGGA skiten. Kan pruta i Thailand grymt bra på engelska så då förstår ni nog….

Ha en fin dag på er hörrni, måste rusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin