måndag, december 12, 2011

Godmorgon måndag

Ny vecka igen, snart nytt år! Tänk vad fort tiden går. Snart åker jag och Johan med vänner till drömmarnas land USA och besöker New York för ett par dagar! Ska bli riktigt spännande och en så cool upplevelse. Är övertygad om att vi kommer åka tillbaka! Shopping och upplevelser går hand i hand och vi ska såklart försöka få ut så mycket som möjligt av våra dagar i NY! Jag samlar allt om NY HÄR i en egen kategori då det nog blir mycket bilder och skriverier när vi väl är hemma igen =)

Julklappar börjar bli klara för oss, Inez har vi köpt lite för mycket till som vanligt (kläder, pippi-kläder, cd-freestyle, cd-skiva, pennor, tejp, ritmallar, möbler till dockskåp, pyjamas…)och Max han kommer få mycket papper att prassla med, en pyjamas och ett ärvt bilgarage som grannen kom in med för ett tag sedan =) Lite andra saker som gosedjur och nappar får han också =) Det som måste göras inför julen är rulla köttbullar och baka lite julgodis som mozartkulor och kanske pröva knäck igen som jag aldrig lyckas med. Har funderat på att lägga in egen sill samt marinera vitlöksklyftor, men är inte ledig så mycket nu i jul utan kommer mest jobba så vet inte vad tiden säger… Jag ska jobba dagen innan julafton men slutar tidigt, eventuellt får Inez vara med mig den dagen och Max är hemma eller på förskolan. Efter jul är jag bara ledig när vi ska till NY samt att jag tar ut en föräldraledigt dag den 4;e januari då jag och Inez ska på Disney On Ice, annars står JOBB på schemat. Har knappt några semesterdagar att ta ut och ledig vill jag vara till sommaren också.

Veckan då? Inez gympa har uppehåll så ska försöka komma ihåg att betala in för nästa termin annars blir det ett långt uppehåll =) Pengarna liksom bara rullar iväg… Men som Dia Psalma sjön: “Den som spar han har tillslut bara pengar kvar… måste köpa sina vänner så köp upp dina pengar innan dom tar sluuuuut… tralla la….” Nä då är vi hellre slösa =)

På tisdag är det luciafirande och jag ska va på jobbet tiiiidigt sedan på barnens förskola vid 15, Maxiliten ska vara tomtenisse eller pepparkaka och Inez pepparkakstjej med glitter och tärnljus. Onsdag tränar jag med en PT (ja jag missade min förra tid och just nu är jag sjukt otränad), torsdag personalmöte och sedan har vi fredag igen UTAN Idol dock.

Nä nu var det bråttom igen, ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att resa iväg några dagar! Man behöver verkligen det och jag och sambon funderar också på det men det blir bara i lilla Sverige detta året. :)
    Jag har aldrig varit i USA men skulle gärna vilja resa dit! :)
    Här börjar man också bli färdig med julklapparna. Ja jag har äntligen kommit igång efter att ha varit sen med det. Bakat har jag och nu är det bara pyntandet kvar som jag inte kommit loss med. Sambon säger att han inte hittar pyntet i källaren. Hmm låter märkligt men jag får få tummarna loss jag och gå ner och titta själv. :)
    Kram och hoppas du får en härlig vecka! =)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin