söndag, december 04, 2011

Godmorgon söndag och 2:a advent

Inez vaknade vid 7 och jag gick upp då jag inte kunde somna om. Nu leker Inez med sin kusin Angelica, de har samling. Det är 2;a advent och det… regnar. Ovanligt. Men vintern blir kortare, skönt. Lite synd om alla barn som längtar efter snö bara, Inez vill ha snö och ja det vore ju kul att åka lite pulka.

När andra ljuset brinner vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor och har ett fasligt styr

Vi ska till barnens farmor och farfar och baka pepparkakor vid lunchtid, vi får se hur det går med Max sovtider. Sist vi var där somnade han jättebra i deras säng. Ska vika lite tvätt till kvällen tänkte jag då vi körde några maskiner igår och sedan ska barnens utekläder plockas ihop då det är måndag och förskola imorgon.

Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin