onsdag, december 21, 2011

Godmorgon onsdag

Seg morgon… som vanligt. Max vaknar kl 6 och det jobbiga är att man vet att det blir fullt ös på en gång. Inte en lugn stund här inte. Klockan är 6.36 och han har redan fått i sig sin frukost. Jag hade tänkt försöka  vara tidigare till jobbet idag då jag va där lite senare igår, men ja vi får se hur det går…

Slutar kl 16 och då är det saker som ska göras:

  • Tvätta
  • Lägga in ren och vikt tvätt i garderoberna
  • Ta bort allt som ligger i trappan…
  • Städa badrum nere

Det är vad som ska göras idag, sedan har vi mer som ska fixas innan helgen:

  • Kök ska städas
  • Allt småplock ska fixas
  • Granris utanför ytterdörren ska dit

Ge mig mer tid tack! Underbart att bo stort, har aldrig ångrat denna flytt en sekund. Men det är sååå mycket att städa…. Ibland kommer tanken städerska, men nej jag vill klara av detta själv och Inez tycker det är roligt att hjälpa till. Men när och om jag blir utbildad i framtiden då kanske kanske det blir aktuellt. Nu behövs ju pengarna läggas på annat =)

Blev så sugen på att boka resa till Turkiet till i juni, över midsommar. Vore perfekt innan Max fyller två år ju. Bekanta ska åka då och vore så kul att haka på. Men vi har sagt att vi inte ska utomlands till sommaren…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin