torsdag, december 22, 2011

Godmorgon (?) torsdag- ord från en pundare

Suck alltså, unge att vakna tidigt! Vid 5.20 tog han morgon idag. Ja och jag är inte direkt glad över att det va jag som fick kliva upp även denna morgon =/// Fullt ös medvetslös- eller något i den stilen. Jobbar till 16 även idag, känns som långa dagar såhär innan jul men men bara att bita ihop. Imorgon slutar jag tidigt. Städade badrummet igår, trodde aldrig jag skulle ta tag i det, men städade samt sorterade en ful hylla vi hade där och ställde in sittbänken som stod i hallen.

Jag hoppas ni uppskattar min bloggkalender, nu har vi bara tre platser kvar att fylla! Sedan är det julafton… =) Idag dyker det upp en spännande blogg, med mycket prylar och fina färger och på julafton har jag en speciell blogg att visa er. Morgondagen är ännu oviss men jag hittar nog på något bra. Det känns så roligt att gå igenom utvalda bloggar lite extra. Kolla HÄR om du vill se en repris av hela månadens tips.

Tipsar om min facebook-sida där jag skriver lite smått ibland samt att alla länkar från bloggen hamnar där. Så har du inte bloglovin är facebook ett smidigt sätt att följa bloggen. Såg just att vi är 51 följare på bloglovin så nästa mål är 60. Går det? Och på facebook är vi 45 så där är nästa mål 50 =) Alla goda ting är tre, eller något. I alla beckar små kanske man säger.

När jag jobbade på Pressbyrån på Odenplan för länge sedan blev jag vän med ett gäng pundare =) En sa ett par ord jag har svårt att glömma:

Jag hittade en krona en gång på marken. Min mamma sa att jag skulle behålla den då man vet aldrig hur livet blir. I alla beckar små flyter den stora ån lilla vännen. Ja jag har användning för alla kronor jag hittar"

Och visst, den mannen var idag hemlös, narkotikamissbrukare och allt vet vad så visst var alla kronor värda något för han. Tänker såhär i juletider på alla hemlösa. Köper tidningen Situation Stockholm när tillfälle ges och det tycker jag alla ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin