torsdag, december 15, 2011

Här var det sjukt…

Lilla Maxplutten, utan alvedon har han stadigt 40 grader i temp =( Vet att man inte ska ge alvedon, utan det är bra om febern får läka ut själv om man säger så. Men han blir så ynklig, ledsen, vill inte äta, han blir lite skakig… Så alvedon är ett självklart val här hemma. Har inte ipren men har hört att det funkar bättre…? Max har inte ätit på hela dagen, bara druckit några flaskor välling… =(

Jag ska ta mig i kragen och snygga till mig lite snart, är så himla trött och osminkad! Ska till jobbet vid 16.30 då vi ska ha personalmöte och efter det har vi lite “julfest”, med jobbet- på jobbet. Ska se vad jag kan skaka fram i garderoben. Blir ledigt och enkelt, tights och någon varm överdel.

Tjing på er så länge!

1 kommentar:

  1. när febern är så hög så är det ej bra för kroppen heller. då ska man ta nedsättande.
    om den ej sjunker med alvedon ska man ju hålla barnet kallt. bada kallt osv och sjunker det ej ska man ju ringa sjukvårdsupplysningen, min lille hade så och tillslut fick jag rådet att ge panodil med alltså tillsammans med alvedon för att se om det gav effekt och då sjönk den.
    hoppas han kryar på sig

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin