söndag, december 04, 2011

Kräka, pepparkakshus och tvätt

Suck, inget blir som planerat.

Åkte till centrum en sväng innan vi skulle vidare till farmor och farfar. Max hade innan fått en flaska välling med 10 ml lactulos. Han har inte fått det sedan i juli. Men nu fick han det och jag vet inte om det var på grund av det som han kräktes ner hela sig och hela vagnen precis när jag skulle betala en blus på KappAhl. Så la ifrån mig blusen och skyndade till toaletten för att göra rent Max. Köper sedan nya byxor till honom som är alldeles för stora. Mamma och Inez går tillbaka till HM för att byta dem till ett par andra jättefina byxor med hängslen. Inez säger såklart att lillebror har kräkts ner hela sig till tjejen i kassan… Jaja på med nya byxor sedan åka hem igen, varpå Max spyr ner hela sig och hela bilstolen, luktar surt och äckel. Läste biverkningar på lactulos att kräkningar och diaré kan förekomma… Nu går det kräksjuka på barnens förskola och på min förskola kräktes en pojke i fredags, så vi vet ju inte om det är för lactulosen eller kräksjuka.

Hem, göra pepparkakshus med mormor, Max röjer  och käkar banan och fruktpuré. Inga kräkor, ingen feber, inga tårar. Han somnar tillslut i vagnen som luktar kräka. Ska spola rent den ikväll. Jag stannar hemma med båda barnen imorgon utifall det är kräksjuka. Vi får väl se mot kvällen och natten vad som händer. Pepparkakshuset blev lite av lustiga huset, sött och personligt. Kommer bilder ikväll. Vi har tvättat bilstolsklädseln och en maskin kräkiga kläder, så nu hoppas vi att det inte blir mer.

Haha kul med en inblick i vårat kaotiska liv va…? Ibland undrar jag om ni är knäppa i huvudet som läser allt dravel jag skriver haha

Middag ikväll blir i alla fall pommes med kyckling och bea =)

383099_315004471851189_100000249163059_1227835_283446061_n[1]374823_314983555186614_100000249163059_1227822_1876911805_n[1]

2 kommentarer:

  1. Det kan ju vara magsjuka även om han inte blir sämre eller kräks mer. Det är ju det som är så förädiskt med magsjuka...
    Hoppas resten av er slipper bli dåliga, speciellt med lucia runt hörnet!

    SvaraRadera
  2. Lex har oxå haft lactulos och till oss sa de att den ska trappas upp just pga biverkningarna...Skönt att han i allafall verkar må bättre...

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin