tisdag, december 13, 2011

Så var Luciadagen snart över

Inez funderar…

"mamma jag vill nog köpa mig en stjärngossepinne och en stjärngosse strut och en stjärngosseklänning, för tjejer kan oxå vara sån gosse. Jag kan få det när jag är fem... hmm har jag varit ett år? Jag kommer ihåg när Max bet dig i tutten... hmm..." (Inez funderar)

Vi har haft en bra Lucia. På jobbet fick jag vara tomte när vi lussade för barnen, jag hade stort skägg och en ljuslykta =) Slutade vid 14.15 och stannade kvar en kvart innan jag begav mig till barnens förskola för lussefirande. Det va så fint. Inez är ju så duktig på att sjunga, hon stod såklart bredvid sin kärlek M. Så sött, äkta kärlek! Max rymde iväg från tåget, sedan blev han ledsen så en gullig fröken tog han i famn tills tåget var klart. Han somnade nästan i henens famn. Efter tåget blev det fika innan det var dags att bege sig hemåt igen.

Middag, bada barn, lucia-tåg på tv… Ser fram emot sovande barn då jag är sååå trött efter att ha gått upp extra tidigt idag. GÄSP. Hoppas ni haft en lika fin Lucia som jag.

korsning

Bild tagen i morse, korsningen som alltid visar RÖTT när jag kommer åkandes! Ser fram emot att bygget blir klart här.

1 kommentar:

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin