lördag, december 17, 2011

Vi var inte ensamma på Ikea direkt…

Vi hade verkligen inget att göra idag, jag va lite sugen på att åka till Ikea. Men tanken på att typ hela Stockholm skulle vara där fanns inte… Vi kom ganska tidigt och Inez fick testa barnpassningen i en timme. Det var verkligen uppskattat och hon hade haft det jätteroligt där. Max trivdes rätt bra i vagnen nästan hela tiden, men när det blir mer och mer folk och han mer och mer gnällig ja då undrar man VAD man skulle till Ikea och göra… Jo det var REA! Tyvärr såg vi inte så mycket av rean, men vi fick med oss en hel del bra saker hem.

  • Syskrin
  • Tyg till dörröppning mot tvättstuga
  • “Vajer” att fästa tyget med
  • Stor matta till badrum (svart) *2
  • Duschdraperi, svart
  • Papperskorg till badrum, svart
  • Toasits, svart
  • Gosedjursråttor till Messi
  • Hylla till Inez rum
  • Mjuk fotboll till Max (julklapp)
  • Papper och pennor till Inez (julklappar)

Vi köpte säkert mer saker men detta är vad jag kom på nu =)

Här hemma blev det hamburgare till middag, noll fantasi. Sedan påbörjade vi möblering av barnens rum. Det är en del kvar att fixa, men klockan sa ifrån och Max ville sova. Vi behöver köpa något mer till Max rum, men med åren får han också mer och mer =)

1 kommentar:

  1. Nej, jag kan tänka mig att ni inte var ensamma... Måste bara säga en sak, om ni köpt pennorna som är penna i ena änden och stämpel i den andra - en liten varning: De är inte vattenlösliga! Stina målade hela sin arm grön och det gick knappt att få bort.... De är roliga och bra, men man måste berätta för barnet att de är permanenta...

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin