måndag, januari 09, 2012

20:e dag knut

tittade lilla Linda ut =)

Så skrev mamma på en lapp på dörren när jag fyllde år som liten. På fredag fyller jag år, igen. Fredag den 13:e. Brukar aldrig ha direkt otur då, lite larvigt. Varför skulle fredag den 13:e vara mer otursdrabbad än andra dagar…? Jag kan vara skrockfull, men inte när det gäller detta datum.

Sak samma, jag fick bestämma födelsedagspresent nästan själv, cykel, kaffemaskin eller objektiv. Jag tänkte att cykel måste vi ändå ha nu när i bor som vi gör, kaffemaskin klarar jag mig utan. Får försöka åka till Ellenor och dricka gott kaffe lite då och då, blir dock väldigt sällan nu när jag mest jobbar. Objektiv har vi pratat om sedan vi köpte systemkameran 2008. Och ett objektiv har vi nytta av båda två.

Igår beställdes det och jag längtar så till det kommer. Ska bli spännande och jag hoppas på att lära mig fota lite mer med inställningar än bara på auto eller mobilfota =) Det blev detta objektiv:

Tamron objektiv 70-300mm F/4-5.6 Di Nikon med motor

Vi tog hjälp av pricerunner och vi kom ner nästan 500;- genom att jämföra olika sajter. Japan Photo var billigast.

1 kommentar:

  1. Vad kul med nytt objektiv. Jag skulle gärna vilja ha en systemkamera jag :-). Får nog bli ett inköp av det i framtiden.

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin