onsdag, januari 11, 2012

Babbel

En jobbig dag för Max på förskolan, han har visst varit ledsen hela dagen. Om jag fått samtal från personalen? Nä de verkar inte veta vad telefoner är. Han har varit ledsen hela dagen fick jag höra, sedan vet jag inget mer om hans dag. Ny personal, igen. Rörigt, som vanligt. Känns INTE bra och det svider i hjärtat att lämna han på ett ställe en hel dag där han inte har det bra =(

Max är en liten känslig kille som är i behov av mycket trygghet och närhet. Jag har full förståelse över att personalen inte kan bära på Max en hel dag, men hur svårt är det att ta sig ett sittunderlag, sätta sig på sandlådekanten, ha Max i knät och samtidigt leka i sandlådan med andra barn? JAG ser då inte problemet. Hallå, SERVICE! Inga barn ska gråta en hel dag, INGA! Och då spelar det inte någon som helst roll hur jobbig föräldern tycks vara! Finns en anledning till att jag är j-ligt jobbig och överbeskyddande, och det är att jag inte tror att Max har det bra på förskolan! Jag måste be dem hjälpa han med maten, så han får i sig ordentligt och ev skjuta på mellanmålet en halvtimme då han är så hungrig när vi kommer hem. Jag har pratat med chefen om hur jag känner och jag hoppas de tar mina känslor på allvar! Känner mig som en j-a tjatmoster men jag vill ha fram min åsikt om hur Max vardag ska se ut.

Nog om det, behövde skriva av mig lite, det är ju liksom min lilleplutt det handlar om! Ja på Inez sida var det snurrigt värre med nån Göran och en till vikarie som inte verkade ha mycket till röst. Heeeej jag är Inez maaaammaaaaa och jag taaaar med henne heeeeem nu. KONTAKT!!!!!!!

Jag fick hem mitt objektiv till kameran idag, tjooohooo! Min snälla granne satt en stund med barnen så jag kom iväg. Men nu vill jag ha ljust ute så jag kan testa mitt objektiv. Testade lite inne men det var svårt att htta skärpa. Tror objektivet lämpar sig bättre för utomhusfotografering.

380911_339434112741558_100000249163059_1308320_433741679_n[1]

4 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt att han inte har det bra. Otroligt märkligt att dom inte ringer er om han gråter hela dagen?? Vad säger dom å när du säger till?

    SvaraRadera
  2. Näe klart du inte överdriver. Ett barn som gråter en hel dag mår ju uppenbarligen inte bra. Sen om han är sjuk eller otrygg är ju egentligen ovesäntligt. Man ringer åtminstone och berättar för föräldrana hur läget är. Att dom byter personal hela tiden kan ju inte gå ut över barnen på det sättet!!

    SvaraRadera
  3. Men usch, så ska det ju inte vara! Absolut inte, såklart att de ska ringa om han är ledsen hela dagen?!

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin