fredag, januari 13, 2012

En uppdatering då =)

Max var på bvc idag, (1½ års kontroll) kommer skriva ner alla siffror i ett eget inlägg då jag vill ha det samlat. Men i kort är han 78 cm lång och väger 9,6 kg ungefär. Inte en stor kille det här, men snabb som en vessla =) Han har stannat till i längden men ökat lite i vikt, han ligger fortfarande under men han följer sin egen kurva. Nånting sånt. Han byggde klossar, alla fyra, samt la tillbaka dem i burken. Sköterskan skrev upp de ord han kunde, som är typ mamma, pappa, titta, där, vovvo och någonting sånt. Inez talade mer än 10 ord och vägde typ 10,5 kg haha.

Födelsedagen har varit lugn, hade med lite fika till jobbet och här hemma valde jag taco till middag. Inez fick glass med choklad o kolasås och imorgon tänkte vi göra en liten tårta, typ bara för att Inez vill det. Inte så mycket bestämt än. Städa är ett måste… Mamma o Åke kommer eventuellt imorgon så vi funderar på att gå på bio om de kan va med barnen då, och på söndag vore det kul om kusinerna tittade förbi… Vi får se, annars är det rätt lugnt.

Jag har kontaktat ett par högskolor idag ang Engelska B. En del godkänner att man ej har Eng B och en del vill att man ska ha det. det finns två ställen som anordnar förskollärarutbildningen på distans, utan Eng B som ett krav. Men där startar det bara på vårterminen, brukar visst vara ca 800 sökande och de har 80 platser… OM komvux hade hjälpt mig liiite mer när jag va där för att få hjälp att hitta en utbildning till mig, ja då hade jag kunant söka till denna vår. Men nu fick jag ju ingen hjälp av dem, utan de sa typ bara “jaha, joho, jo engelska B, jo ja men då får du väl ansöka då, ehhh ja jag vet inte hur man loggar in på datorn, eeehhh men du kan göra det själv om du vill… hemma”

Nu ska jag testa Engelska B, klarar jag den så har jag fler alternativ att söka och kan då söka till hösten, klarar jag det inte har jag möjlighet att söka till nästa vårtermin och hoppas jag har tur att bli en av de 90…

394135_340659379285698_100000249163059_1311417_1638572708_n[1]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin