fredag, januari 06, 2012

Fredagskul

Tjoho vad kul jag har. Översätter en text från svenska till engelska. När det är klart, vilket det äntligen är! så ska texten jämföras med original, jag ska sedan på ett helt A4 skriva ner, på engelska, mina fel och vad jag kommit fram till. Det är lite komiskt att jämföra, för jag har inte ett så stort ordförråd på engelska så jag använder väldigt enkla ord. Låter lite kul när jag läser min text, en engelsktalande skulle nog garva läppen av sig. När jag är klar ska min översättning samt mitt A4 skickas in för rättning. Detta ska vara klart den 16 januari men jag satsar på att bli klar redan på tisdag för att sedan påbörja uppgift 2. Har inte tid att ligga på latsidan inte, jobb hela nästa vecka + att J åker bort tis-tors.

Dagen har varit bra, två väldigt intensiva barn. Var ute ett tag på förmiddagen, Max sov ute, vi fixade inne och mormor va här. Johan åkte till stan och vi andra fortsatte umgås. En lugn dag och inget städande =)

1 kommentar:

  1. Tack för din underbara kommentar Linda!!:)
    Jag har delmål. Först 4 kg. Sen 10, 10, 10, 10, 10, 5 och 5... Sen är jag i mål, det är en bit men med lite våld, vilja och vaselin så går allt - eller hur? ;)
    Koftan vart det aldrig att jag beställde dock. För gången efter som jag kollade, så fanns den bara i SMALL och det kommer jag aldrig kunna ha, även om jag går ner de 64 kg som jag vill ner ;)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin