tisdag, januari 03, 2012

Här var det gnäll!

Kom och köp lite gnäll, extra billigt idag! Urk, denna trötthet är oxå till salu. Max är inte på bra humör om man säger så, surar och skriker för allt och inget och han är överallt hela tiden och förstör Inez lek. Just nu längtar jag till klockan 18 då han nog deckar för natten. Imorgon är båda barnen lediga då jag tagit en föräldraledig dag, jag och Inez ska på Disney On Ice så då får även Max vara ledig hela dagen. Hade tänkt plocka bort julen men då Max inte kan låta något vara så är det säkrast att göra det när han sover.

Jag fattar inte de människor som har barn som aldrig gnäller! Blir så galet less när jag läser rosenskimrande bloggar om ungar som aldrig gnäller, fan de barnen kan ju inte må bra eller så är det mamman som mår sjukligt dåligt och har hemska barn men bloggandet blir ett försvar mot verkligheten. Sådär ja, min trötthet går ut i fingerspetsarna idag. Här gnälls det från den lilla men det visar bara hur bra han mår och att han slappnar av med oss och visar sina känslor ♥

CSC_0126

Gnällkärring nr 1!

4 kommentarer:

  1. Skönt å höra att det inte bara är jag som är trött, gnällig och tjurig i bland =)

    SvaraRadera
  2. Åh, klart man får gnälla! Hoppas det känns bättre imorgon!

    SvaraRadera
  3. Det finns inte en enda småbarns förälder som inte har jobbiga barn, tror att man inte vågar säga vad man känner för att folk ska tycka att man är en dålig mamma.
    Här hemma har vi oxå gnäll, längtar tills på tisdag då Noah ska tillbaka till dagis igen så man bara har ett barn att underhålla.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha tänkte skriva ett sånt här inlägg idag om gapiga och gnälliga barn :)
    Och sen folks "blickar" när man är i tex affären och barnen sätter sig på tvären.. då tänker jag alltid: Har du ALDRIG haft barn som skrikit??

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin