tisdag, januari 10, 2012

Sticka mössa…

Jag gillar att vara kreativ men har svårt att hitta min grej… Jag stickade för ett par år sedan en enkel fin mössa som är riktigt skön. Den gick snabbt att göra och var enkel.

Nu tänkte jag leta reda på mina stickor och göra ett par mössor i olika färger. Den jag har nu är lite stor så får gå ner några storlekar. Jag har detta som en jobbmössa, och lite olika färger gör ju jobbet ännu roligare än det redan är =)

IMG_2800IMG_2801

IMG_2799

Inspiration fick jag HÄR Kan dock ej säga att just de är så unika med mönstret, då den bara stickas med rät/avig och sedan knyts ihop som en påse typ =)

2 kommentarer:

  1. *Åh så fin.....en sån skulle jag också vilja sticka......KAn du ge mig beskrivning!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Sån skulle jag också vilja ha men att sticka när så långt har jag inte kommit. :)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin