lördag, april 28, 2012

Städdag

Idag har vi haft gårdsstädning här, men jag har nog mest fått jaga Max… Är helt slut av att ha vaktat han och all frisk luft samt att Inez är så sjukt tjurig när hon inte får som hon vill =/ Men ja lite trevligt var det och jag hann med lite hemma också. Jag har satt gräsfröer på framsidan men blåser ju så mycket så tror det mesta blåser bort, har försökt täcka med lite väv jag hade kvar men det fanns inte så mycket. Sedan har jag och Inez planterat rädisor, sallad och ärtor i “skida” eller vad de heter. Vi grillade fläskfilé till middag, sjukt gott. Max somnade kl 18.10 då han bara sovit ca 40 minuter på förmiddagen och nu är vi alla deckade i soffan. Vi hade tänkt en promenad men nä soffan va skönare =)

Imorgon ska vi köpa virke till staket på baksidan så är vi ett steg närmare staketet… Kan ju va bra att ha sakerna hemma så det bara är att bygga när tillfälle ges och någon är sugen på att hjälpa till…. Har börjat ge upp tanken på att Bygglov kommer och hjälper oss, men om de nu ringer så kan de fortfarande bygga en hel altan åt oss på baksidan… Önsketänkande…. De verkar ju bara hjälpa människor med väldigt väldigt gott ställt som bor i stora villor vid vattnet, inte en medelklassfamilj i ett radhusområde i en norrortsförort.

401687_415341698484132_100000249163059_1517432_487124008_n[1]

Johan och Inez oljar in bänkar ute i lekparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin