torsdag, maj 24, 2012

Ännu en fantastisk dag med sol!

Visst är det härligt med sol, jag älskar solen! Jag önskar vi hade det här härliga vädret större delen av året, snö och kyla är jag helst utan, brrr…. Igår va det så skönt ute, barnen lekte med vatten på baksidan och vi grillade spett med köttbullar och korv till barnen samt kycklingfilé till oss- så himla gott och sommarkänslan då! Gjorde en röra av crème fraiche, fetaost, örtsalt och vitlök till kycklingen och det va riktigt gott. Barnen åt som hästar och ja det gjorde vi vuxna också =)

Max sover mindre på förskolan nu, han somnar runt 18.30 här hemma för natten, dricker ingen välling på natten (!!!!!) och vaknar runt 5.30-6 på morgonen. Helt okej, då han tidigare vaknade vid 4-5 på morgonen…. Det funkar bra på förskolan men han är trött när han väcks och är då ledsen ett bra tag innan de får ordning på han, ja som hemma med andra ord. Men han orkar med middag och allt, så sova högst 1 tim och 20 minuter är vad som gäller (igår vaknade han efter 50 min)

Igår påbörjade jag tentaskrinvingen, vilket betyder att jag kan ta det lugnt idag och ikväll läsa litteratur. Jag har boken “Mig äger ingen” som ljudbok, och den boken grundar sig uppgift tre på tentan på, så jag ska ta en promenad med Messi snart och lyssna på ljudboken =) Sedan kanske jag ligger i solstolen och gör samma sak. Måste ju passa på, den 7 juni opererar jag min tå och vet inte hur mycket jag orkar då i början- kanske bara ligger inne i sängen i två, tre veckor så lite sol behöver jag allt.

Jag var och tittade till min brännskada hos läkaren igår och det läker fint men kommer ta tid att få tillbaka huden =/ Fy fan, ser inte roligt ut alltså och tänk att det bara va typ en deciliter vatten som flög ur kastrullen men ändå kan det orsaka sådan skada.

Bild från igår när Max leker i “poolen”- en sandlåda utan sand som fick bli en provisorisk pool istället:

IMG_3954

Solhatten är från Villervalla och han har ärvt den av Inez, han är så söt när han sitter där helt genomblöt och med solen i ögonen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin