söndag, maj 20, 2012

Brännskada, getinginvasion, besök och trädgårdsfix

Ja hörrni, ni som följer bloggen har ju inte missat om min lilla tabbe imorse, då jag spillde kokande vatten över mitt lår. Aj alltså, ja jag fick åka till akuten och få det omplåstrat, 2;a gradens brännskada, kylgelé först i 30 minuter sedan omplåstrat med nån kladdig sak under och ett förband över, så ska jag ha nu i nån veck. Jag får räkna med ett snyggt ärr i MINST ett år framöver och ingen sol ska komma på skadan… Har jag tur försvinner ärret helt men inget de kan garantera såklart…

På vägen hem från sjukhuset mötte vi upp mamma i centrum, jag va riktigt trött så vi blev inte långvariga i centrum. Mamam hakade på hem hit och vi upptäckte en getinginvasion på altanen. Tjena hej vad härligt med min getingfobi… Det verkar som de surrar runt för att leta efter bomaterial och någon stans att boa in sig på, men på våran altan är de inte välkomna! Vi har sprayat radar och jagat dem med elracket och tillslut lugnade de ner sig, radar luktar kanske inte så gott för dem =)

Johans bror och flickvän hälsade på här och åt lite pannkakor, fikade och lekte med barnen innan de for vidare hem till sig, stackarna har väl hål i huvud och öron egter Max lek med vatten och Inez tjat på hopp i studsmattan…

På kvällen har vi hunnit med en hel del trädgårdsfix, vattnat gräs, strött ut mer fröer, gallrat i rabatten där jag satt sallad och rädisor och städat upp på altanen igen =) Nu värker mitt ben och jag ska snart sova.

Har skapat en Loppis-sida på facebook där du gärna kan kika =)

1 kommentar:

  1. Usch så det kan gå! :( Och snabbt går det med. Men som förälder tänker jag ändå att det var ju väl det inte var något av barnen. Inte för att du är mindre värd på något vis såklart men känns ju alltid värre när det är barnen som far illa.
    Hoppas iaf du slipper ha alltför ont och att det läker snyggt - utan ärr.
    Kram

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin