fredag, maj 04, 2012

Godmorgon fredag och välkommen helg

Fredag och dags att slutföra Vfu-kursen, skönt att ha det avklarat. Idag är det en muntlig examination på skolan där handledare och lärare samt elever närvarar. Fick frågan av min handledare om jag är nervös inför detta. Svarade kort och gott Nej såklart inte. Men det är visst inte en självklarhet för alla, hon gav mig beröm och undrade hur jag gjorde för att inte bli nervös när jag talar inför gruppen. Jadu, jag vet inte, jag gillar att vara i centrum, i blickfånget, och tala om det jag kan och det som intresserar mig. Är jag inte intresserad och inte kunnig i ämnet kan jag nog bli nervös, detta känns dock bara kul. Kan såklart inte allt utantill, har papper men gillar att improvisera. Glömmer jag så glömmer jag, ja sånt är livet =) På måndag startar sista kursen för denna termin, Barndom ur ett historiskt och nutida perspektiv- tror den heter så. Ska bli väldigt spännande och känner att litteraturen är bra förutom de dokument vi ska plöja igenom på engelska, där blev jag nervös! Haha.

Helgen är här och med den står fix invändigt av huset på schemat. Jag ska ikväll fixa mina naglar, äntligen. ska bli skönt att bli lite fin igen och fixa till utväxten som blivit rätt tydlig då jag inte fyllt på med nytt på typ 2½ månad… Fixet i huset, Johan ska foga kaklet ikväll så vi kan rengöra och sätta upp fläkten på lördag.på lördag kommer målaren och på lördag är huset fullt av kusiner igen, härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin