lördag, maj 12, 2012

Godmorgon regnlördagen och sommartankar

Regn och rusk, igår hade vi ett annorlunda väder. Det var varmt och regn mellan solskenet, molnigt och regnbågar.

543618_425864437431858_100000249163059_1547647_537191107_n[1]

Idag är det regn och inte alls så varmt… Jag hade lovat Inez en picknick i skogen om det inte va regn…. Fick förslag av mina vänner på facebook vad vi kan göra istället, det va allt från busfabrik, picknick inne, baka och hoppa i vattenpölarna. Tror barnen får gå ut och leka i vattenpölar sedan är det nog dags för Max att sova (han har varit uppe sedan 5) och efter det kanske jag och Inez bakar lite. Men det beror helt på, för hon har ett jäkla humör och jag vill då inte göra något roligt med en unge som bara gnäller vad man än säger! Max lekte ute på altanen med vatten igår tills han va genomblöt, han hade så kul. Vattenkanna och hinkar kan göra underverk =)

Lite sommartankar för att få tiden att gå, ja barnen ska vara hemma från midsommar till den 13 augusti då de skolas in. Jag kanske ev får jobba i augusti, då får J och barnen vara hemma själva i två veckor, men till dess blir det nog Rönninge By på midsommar. Ja om jag inte har för ont i foten så jag inte kan ta mig dit, i annat fall firar vi midsommar i Vaxholm då det inte är en lång promenad att gå för att ta sig till stången. Sedan hem och grilla och äta midsommartårta. Kanske kan locka med mamma, bror eller ett par vänner. Vi har nästan spikat Göteborg 8-11 juli, vore ju så kul! Kan inte stanna för länge då vi har ju ett hus att ta hand om… Vi ska vara hemma efter Göteborg och fixa med hemmet, det blir många dagsutflykter till skogen, lekparker, skansen och en tur ut i skärgården med Vaxholmsbåten. Sedan ska vi ta oss till Astrid Lindgrens värld såklart, men vi har inte bokat boende än så vi får se hur det blir med den saken. Ja så ser våran sommar ut. Det är visst fotboll i sommar så antar att en ny tv flyttar hem innan dess och det visas matcher två gånger om dagen här hemma…. Får vi tid över mellan alla utflykter och renoveringar blir det ev en tur till Dalarna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin