tisdag, maj 01, 2012

Imorgon är det (äntligen) vardag igen

Skönt att ledigheten är över för denna gång, samtidigt som det är lite trist. Blir en tidig morgon imorn då jag har två dagar kvar på förskolan i Nacka. Skönt att få rutiner på plats igen. Inez har haft ett hemskt humör mest hela dagen, den lilla människan slog till mig på ryggen med handflatan (nog inte meningen att det skulle bli så hårt då hon hoppade till lite efteråt) men jag blev helt röd där och det sved ett bra tag. Hon har verkligen varit pissigt förbannad på allt som har med cykeln att göra när den inte vill som hon, och med hennes ilska och envishet har hon lyckats få cykeln rulla på två hjul utan stödhjul på. Dock kan hon inte göra starten själv och är väldigt frustrerad över det, men det kommer väl snart antar jag.

Inez har inte varit på dåligt humör hela tiden, hon har hoppat i studsmattan med sina vänner nästan hela dagen, hon har fikat kanelbullar och hon har druckit massor av saft =) Åh, jag ska snart operera min tå, hoppas hoppas hoppas jag blir återställd fort så jag kan leka lite med barnen och leva normalt. Blir en lång härlig sommar hemma, utan inkomst typ. Vi får leva på en inkomst och sparade pengar som ligger på ett sommarkonto. Jag börjar skolan igen 3 september men hoppas få jobba extra hela augusti. Johan är hemma från midsommar till andra veckan i augusti då barnen skolas in på nya förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin