måndag, maj 14, 2012

Inget att göra….

Jo jag har en hel del att göra, så denna lediga dag behövs. Har tyvärr inget jobb inbokat på hela månaden= illa = mindre pengar i sommar. TUR vi är grymma på att spara undan till bättre tider så ett sommarkonto till räkningarna har vi. Kanske kanske får jobba i augusti, min kollega skulle kolla upp sommarschemat. Kan ju inte säga att jag vill det över allt annat i världen, men det behövs då första utbetalning från csn kommer slutet av september….

Jag ska ta tag i städandet här hemma idag, då det är jättestökigt och grusigt inne. Om jag orkar ska jag släpa ut loppis-grejer till förrådet. Ska ta tag i att prismärka det mesta också, orkar inte med snåljåpar som prutar om jag säger att grejen kostar 10:-. Då sätter jag på priser och är man intresserad och vill ha ja då köper de. Men kommer inte märka allt såklart. Har så himla mycket som ska med till loppisen att jag får lite smått ångest av tanken på att få dit allt och lägga upp allt på upp-och-nervända flyttkartonger typ…. Såg nu att den öppnar lördag 26 maj!!!! Så då är det jag som finns på Täby´s bakluckeloppis.

Åter till städandet, ska först dricka klart min kaffe och sedan snygga till mig lite så jag känner mig lite piggare. Natten va helt okej och Max sov ända till kl 6, alltså två timmar längre än igår! Vi ska testa att Max minskar sömnen på förskolan och bara sover en timme, istället för 1½-2 timmar. Vi får se, han lär ju somna i bilen hem…

Behöver ta mig iväg och köpa lite blommor till framsidan också, men det får jag nog ta en annan dag. Nu ska jag sätta igång med insidan av huset.

Här kommer en gammal favorit som jag lyssnat mycket på tidigare i livet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin