fredag, maj 11, 2012

Morgonkaos!!!!

Jäklar vilken morgon! Max vaknar 4,30 och får sedan sitta i vagnen och se på Pippi ett par gånger, men när klockan är 5.45 börjar han protestera, vi ligger och drar oss till 6.30 då det är dags att kliva upp.

Max är arg för att gummistövlarna inte går att få på.

Max skriker som en galning.

Max kastar gummistövlarna, på mig, på Messi, på allt som kommer i hans väg.

Messi blir som vanligt orolig.

Max lugnar ner sig.

Inez får ett utbrott.

Hon ska sätta på sig klänningen som Lottas mamma gör (Lotta på Bråkmakargatan)

HUR gör Lottas´mamma???

Inez, snälla t emot hjälpen när du blir erbjuden den.

Inez skriker.

Tårar sprutar.

Klänningen går inte på.

Inez får gå från frukostbordet en och två gånger.

Gång tre sitter hon kvar.

Lugnet lägger sig.

Pappan tar med barnen och kör dem till förskolan.

Mamman ska baka tekakor och städa.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Varit på Utvecklingssamtal för Max med en jättebra pedagog, har glömt att skriva ner det. Alt funkar bra med Max. Han är en lugn kille som tar för sig mer och mer. Han väntar på sin tur och han älskar skapande aktivitet då han få kladda bäst han vill. Han älskar att tvätta händerna och kan leka med vattnet länge och väl. Max äter bra, sover bra och kan spela lite ledsen för att få uppmärksamhet. Han gillar inte ny personal utan drar sig till de han är trygg med och de han känner.

För oss känns det just nu väldigt bra och personalen har tagit till sig av kritiken på ett bra sätt. Pratade med Max pedagog M på samtalet och tror hon inte tycker jag är värsta hemska mamman längre- hon verkade förstå min oro över hur Max har det och tog mig på allvar. En duktig och trygg tjej som jag tyvärr tycker får ta allt för mycket ansvar själv på sina barnskötaraxlar. Hoppas hon tar tag i studierna för M skulel bli en bra förskollärare!

1 kommentar:

  1. Uff,låter somm en jobbig morgon men skönt att Max har fått det bättre på lekskolan !
    Ha en bra helg, kram.

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin