tisdag, maj 22, 2012

Sol, plugg, trädgård och film

Vilken härlig dag med massor av sol! Underbart! Tyvärr blev det inte alls så mycket pluggande då jag va noll motiverad. Inte kul när man hajjar noll av vad man ska läsa, har ingen inblick alls i vad som ska läsas inför tentan och hur jag ska skriva. Förut har jag känt mig påläst och tyckt det varit roligt att skriva och ha mig, den här gången känns det skit rent ut sagt, nästan värre än förra salstentan =/ Har en bok jag ska läsa mer i och försöka strukturera upp bättre…

Jag har rensat i trädgården lite, ansat alla träd vi har som insynsskydd. Grannarnas träd är fina och jämna och väldigt gröna, våra är bara vissna pinnar som spretar åt alla håll och de är typ 50 cm högre än grannarnas, så liiite att göra för att det ska se fint ut. Brorsan ska hjälpa oss såga av de en bit så kanske de tar sig och blir finare till nästa år… Hann med en fika hos Vivi och titt på bebis hos en annan granne innan jag hämtade barnen. Berättade för Inez om den nya förskolan, igen… Nu blir det inte den vi varit och besökt tidigare, barnen ska få gå på förskolan som ligger granne med våra hus här. Det positiva är att det är många 07-flickor och alla börjar i samma skola som Inez kommer gå i och många av barnen bor här i området vi bor i. Tycker inte de verkar jobba lika bra efter läroplanen som de gjorde p förskolan vi besökte innan, så det är ett fett j-a minus, men kanske de kan synliggöra lite… Eller de blir tvungna till det när jag sätter mina barn där =)

Dagen avslutas med feber för Inez del, så hon blir hemma med mig imorgon och är hon relativt pigg får hon följa med mig till stan och träffa Louise och åka lite vagn om hon är trött. Vi avslutar även med en härlig överraskning från Madeleine på Mgroup PR & Event, en förhandsvisning av nya Disney-filmen Tigger!

Inbjudan_disney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin