lördag, maj 05, 2012

TOKTIDIGT

Max är morgonpigg.

Max vaknade 4.15.

Max låg i våran säng och drack välling, han låg sedan stilla till klockan 5.

Max fick sitta i vagnen och se på Pippi.

Max ropar “mamma mamma mamma” kl 6.

Den trötta mamman suckar.

Den trötta mamman går upp.

Han är glad i alla fall.

Han kunde lika gärna varit skitsur.

Mamman dricker kaffe.

------------------------------------------------------------------------------------------

Max går runt så sött med axlarna ganska långt ner och ser lite hopplös ut, han har fodrade stövlar på sig och för liten sovtröja. Max kommer med en påse opoppade micropopcorn, han kastar den på mig, sedan på datorn, sedan på golvet. Max älskar att kasta saker och blir arg om saken inte flyger iväg hårt och om vi glömmer säga aj aj och vifta med pekfingret då gör han det åt oss. Max är en minimarodör, han är sjukt söt, men han är envis och snabb som blixten. Max väger 10 kg, han är superliten, snabb som en vessla, bestämd, men så go och söt.

560565_409894359028866_100000249163059_1503480_1194646632_n[1]

Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle, men saker liknande detta är typ vardagsmat här hemma.

1 kommentar:

  1. Hihihihihi ja dessa morgonpigga underbara små sötnosar :)
    Tack och lov har våra börjat sova lite längre nu :) Äääääntligen!!

    Ska du på galan idag??

    Ha det bäst!!

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin