onsdag, juni 06, 2012

Sveriges nationaldag och regn

Här firas den lediga dagen med att barnen vaknar tidigt tidigt. Skönt med en ledig dag, men nu är ju jag ledig till den 3 september, jag lär ruttna sönder! Har pratat med min chef på jobbet som ska göra sommarschema snart och jag har sagt att jag kan hela juni från nu, ev en vecka i juli samt hela augusti med undantag för några dagar vid barnens inskolning. Hoppas verkligen jag får jobba! Har mailat en förskola här hemma och ska ringa ett vårdboende som söker sommarpersonal.

Igår mötte jag upp mamma till stan för lite ärenden, fick med mig fina smycken hem. Vi åt grekiskt och blev mätta efter en halv portion var och hemma va vi vid 22-tiden. Väl hemma hade jag jätteont i benet på min brännskada då jag använt helt fel förband. Har supergrannar så fick rätt saker och plåstrade om mig ordentligt. Idag blir det en sväng till centrum för att lämna tillbaka saker på apoteket och sedan köpa annat som jag behöver till såret.

Sol va ju bara att glömma den här lediga dagen, regnet hänger i luften och syrénhäcken ser ut att ha sett bättre dagar. Vore skönt om solen tittade fram så vi kunde fortsätta ute med allt pyssel men inte helt roligt i den här vädret.

406766_152972354812928_2026853787_n[1]

Bild från Facebook- typ så känner jag mig nu. Dags att röra på sig kanske…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin