lördag, november 10, 2012

Sådant som berör...

Har två fönster på Facebook öppet, ett där jag spelar Farmville (viktiga saker) och ett jag kollar nyhetsflödet på. Så dyker hemkommens egna tidning upp med en status: "ung man dödad av tåget" spekulationerna går vilt till på fb, är det självmord eller inte?! Herregud, tänk på personens anhöriga! Tror inte de vill läsa era tankar om hur och varför han dog! Fruktansvärt hur som helst! Där olyckan inträffat passerar många människor dagligen och bommar finns, men här sker ändå olyckor för ofta. Mina tankar går till en bekant nedåt i landet vars vän förlorat sin lille son i just en hemsk och onödig tågolycka... :-((( jag blir berörd men är rätt så maktlös... Jag öppnar återigen mitt andra fb-fönster och skördar lite vete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin