söndag, november 25, 2012

Ullared tur och retur

Då var det gjort, trippen till Ullared =) Vi åkte vid 2-tiden natten mot lördagen och brummade iväg. Jag slumrade nog till ett par gånger =) Vi pausade en gång för kiss och inköp av cola och godis =) Vi va framme vid Gekås ca 7.15 och inne på varuhuset 7.20, mycket folk men ingen kö in. Här är inlägg från när jag va på Gekås 2009.

I det här inlägget kommer inga bilder, men ska fota lite när jag börjar slå in paketen. Jag hade en budget på ca 5000:- och min nota hamnade på 3180:- så jag är nöjd över min shopping. Det blev en hel del julklappar, älskar att köpa saker till barnen! Ska se om jag ska sortera bort något och spara till sommarens födelsedagar eller om jag ska göra en liten kalender till Inez med paket varje dag, men tror inte jag orkar fixa med det… När min vagn var fylld till bredden och vi var på väg mot kassorna, då vänder jag mig om i två sekunder och när jag tittar tillbaka är min vagn bort!!!!! Paniken utbryter och tankarna flyger, vad gör jag nu??? Måste jag gå runt hela varuhuset IGEN eller ska jag åka hem utan något alls…?? Jag ser Linda och Vivi och pekar mot dem och förklarar att vagnjäveln är borta, de beordrar mig att stå stilla och vakta deras vagnar och de drar iväg och letar målmedvetet! Linda hittar min vagn som en äldre kvinnan tagit fel, förstår inte hur hon lyckades ta så fel då min vagn var fylld med leksaker till bredden och hon hade i sin lite skrap på botten typ… Jaja, jag fick tillbaka vagnen! Nästa gång kommer jag sätta upp en namnskylt på min vagn.

Saker jag kom hem med är bland annat:

  • 3 rullar julklappspapper
  • julsnöre
  • limstift och tejprullar
  • tomtedräkt till max
  • Lucialinne, glitter, 2 tärnljus + luciakrona
  • kjol + tröja till Inez att ha på julafton
  • skjorta till Max att ha på julafton
  • Barbiehäst + bil (ej äkta barbie) ca 159:-
  • pippifigurer 3-pack 69:-
  • möbler till dockskåp, Lundby, billigt!! (69-159:-)
  • pärlor
  • monster high-docka till kusin (149:-)
  • skämtlåda till kusin
  • bayblade (79:-)
  • självlysande slajm (kusiner, 49:-)
  • abc-block *2
  • sminkdocka
  • prinsesstejp
  • tvålar
  • badsalt
  • playMobil
  • lego Friends-kalender (149:-)

Köpte nog mycket mer men kommer inte ihåg i huvudet… =) Blir nog en resa till våren också…

1 kommentar:

  1. GRATTIS till din lyckade Ullaredtripp !
    Sköt om dig, kram.

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin