lördag, december 01, 2012

Godmorgon 1:a december

Hej på er om jag har några läsare kvar =) Vi startar december med snökaos och minusgrader, förkylda barn och tidig morgon. Sitter med barnen i soffan och kollar på barnprogram. Idag ska Inez få öppna första luckan i sin lego Friends-kalender, och jag funderar på att baka saffranslängder och städa. Städa är ett måste då det ser hemskt ut här hemma. Ska tvätta kläder och så funderade vi på en sväng till centrum då Johan ska beställa nya glasögon. Badhuset vore roligt också men barnen är rätt snoriga så kanske inte en bra idé… Kanske ska slå in fler julklappar ikväll… Har börjat men är långt ifrån klar. Vi blir hemma på julafon med barnen, mormor, Åke och min moster. Det ska bli mysigt och lugnt, sedan dagen efter har vi inte så mycket planerat men den 26:e komemr kusinerna och firar jul här men då ska jag jobba 13-21, den 27:e ska Inez med kusnerna på Disney In Ice och då är jag nog i skolan på en föreläsning för vi har inte uppehåll för jul. Tror jag kommit att gilla de korta kurserna bättre än denna dubbelkurs på 15 p. Känns som jag glömt bort det vi läst i början som vi nu ska ha en hemtenta på…. Tror jag gillar salstentorna mer än hemtentorna också…. Jaja, bara att hålla ut, är ju 2½ år kvar och jag blev tillfrågad om jag va intresserad att söka en förskollärartjänst… på heltid… går ju inte än….

1 kommentar:

  1. Tittar in för att önska dig en sköna Advent, läser alltid dina inlägg ( får dem ju i E-mail ;-) ) men tyvärr har jag inte alltid tid tills att kommentera ...
    Sköt om dig, kram

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin