måndag, januari 07, 2013

Hej =)

Här kommer ett litet livstecken från mig =) Vi mår bra och julledigheten har varit riktigt skön och välbehövlig med massor av julklappar, god mat, godis och sovmorgon. Jag har ännu inte bestämt om jag komemr fortsätta blogga aktivt, faktidkt. Lutar åt att lägga ner helt, barnens bilder och minnen kommer jag försöka bevara i eget dokument på datorn eller i en skrivbok men jag är ju så dåligt på sånt och glömmer bort hela tiden. Det trista med att sluta är att jag då inte komemr få inbjudningar till roliga event och sånt och kontakten med bloggvännerna har verkligen minskat =(
Men jag uppdaterar lite sporadiskt men mest fokus kommer ligga på bara mig. Barnen har ju faktiskt inte valt att figurera här i bloggen, det har jag valt åt dem. Nu börjar de bli äldre och jag har kommit till insikten att jag faktiskt inte vill dela med mig av mina barn på nätet mer, kanske nån bild då och då men inte i den utsträckning som varit tidigare. Måste tänka på deras integritet och hur det känns för dem om 15 år att hitta bilder på sig själva på nätet som barn...

Jag vet inte vilken form bloggen kommer ta om den finns kvar men mycket kommer handla om skolan, jobb, framtid, drömmar, resor, tankar, träning.... Ja jag började träna igår =) Köpte en begagnad crosstrainer för 400:-, perfekt ju! I morse när barnen var lämnade startade jag min hemmapluggdag med 20 min träning och jäklar vad jag va slut! Framåt 11-tiden tog jag en halvtimmes promenad med hunden så ja idag har jag rört på mig och jag måste få in en rutin! När det inte längre är mörkt ute ska jag dra igång morgonpromenader men till dess får crosstrainer och pilatesboll vara mina vapendragare.

Fyller år gör jag ju såklart en dag om året, det här året infaller min födelsedag en söndag och inte vilken söndag som helst utan det är den 20:e dag knut- då kastas julen ut! Men här hemma försvann julen dagen efetr nyårsafton. Så sjukt skönt! I köksfönstret står en vacker 4-stängslad orkideé jag vann genom en facebooktävling och det ser så vacker och vårigt ut! Angående tävlingar, är ni intresserade av att veta hur man ska göra för att vinna fina priser? Funderar på att ge ut en bok faktiskt då jag kammar hem många bra vinster, om du är intresserad av att samarbeta med mig och min bokidé hör av dig. Många säger att jag bör skriva en bok om tävlingar för ja, jag är rätt grym =)

I födelsedagspresent vill jag att dessa skor flyttar hem till mig:

5 kommentarer:

  1. Vill gärna få tips på hur man ska vinna ;-) !
    Sköt om dig och god fortsättning på det nya året !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) ja vi får se, det blir ett inlägg om det ska du se =)

      Radera
  2. Ja, tur i tävlingar har du minsann - har du hemliga knep kan du ju alltid dela med dig ;) Jag vinner också en del, men oftast inte de stooora vinsterna :P

    Tycker det är tråkigt att ditt bloggande minskar - och hoppas att du finns kvar och återfinner passionen i att blogga <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. nja knep o knep vet jag inte men ska dela med mig av mina erfarenheter senare tror jag... lite i alla fall =)

      ja vi får se hur mkt bloggande det blir.... tack för din kommentar ♥

      Radera
  3. Jag skulle köpa den boken ;(

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin