lördag, februari 16, 2013

Godmorgon denna lördag i februari

Hej på er, här hemma tar vi morgon vid 6 enligt Max... Men han såg på Ice Age till ca 7.30 och va rätt nöjd ändå. Hans största intressen är elefanter och pirater (Pippi och Ice Age). Inez intressen just nu är att skriva, konstuera olika saker av pappersrullar, mjölkkartonger och liknande samt fixa med klistermärken. Båda barnen börjar sakta men säkert gå upp en storlek i kläder, så de ligger mellan storlekarna nu... Inez har snart 122/128 på HM-kläder, det är lite stort men känns dumt att fylla garderoben med mer 110/116 då hon lär växa massor i sommar. Max är en lång och smal kille som snart kan ha strl 104!!! Eller nej, det är tokstort men det är nästa storlek vi börjar köpa. Han kan fortfarande ha 86/92 i vissa plagg då han är rätt tanig, men även han kommer växa på sig mycket i sommar och bli en stor 3-åring!

Max pratar som en tok, det gör Inez med. Igår på förskolan sa Max pedagog att hon försökte läsa en saga för han, men han bara pratar och pratar och pratar.... Men han pratar om boken så det är ju positivt. De hade istället diskuterat boken som de gör med 5-åringarna, sk boksamtal... =) Min stora kille som aldrig kan va tyst.

Inez tal är felfritt, men hon säger typ "gådde" till gått och liknande saker. Inez har fortfarande ett stort intresse för sång och musik, likaså Max.

Det va en uppdatering om kidsen, ska försöka kommaigång lite mer med uppdateringar nu. Ska skriva om hur det går i skolan och sånt oxå. Nu ska vi äta lite frukost här. Ha en fin dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin