onsdag, februari 20, 2013

Köttfärspaj

Igår blev det köttfärspaj till middag och tänkte dela med mig av det lyckade receptet:

Pajdeg:
50 gr rumsvarmt smör
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl mjölk

Knåda ihop till en deg, platta ut och klä en ugnsform, skär kanterna så blir det snyggt =) Förbaka i ugn ca 10 min 200 grader.

Gör en fyllning:
köttfärs
tomat
vitlök
salt
peppar
riven morot

Gör ett "täcke" av:
1 ägg
2 dl creme fraiche
riven ost

In i ugnen ca 30 minuter

KLART- servera med sallad

TIPS:
Variera fyllningen med kyckling, broccoli, bacon, köttfärs med tacokrydda, creme fraiche med curry....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin