lördag, februari 09, 2013

Sjuk är inte min melodi...



Jag är förkyld lite då och då, jobbar ju i en riskgrupp- barnomsorgen, samt knäcker extra inom äldrevården. Jag har nu dragit på mig feber sdan tre dagar tillbaka och mår sjukt dåligt! Har nog inte haft feber på tio år, jag blir lixom inte sjuk! Kanske det slog till nu då jag inte jobbar regelbundet och utsätter mig för bacillerna lika mycket som när jag jobbade heltid och inte pluggade... Öronen tjuter och dunkar, febern kommer smygandes på kvällen, jag har huvudvärk, snuva och är riktigt trött hela tiden. Att barnen inte fattar att jag vill ha lugna, tysta och trevliga barn de här dagarna förstår de inte utan de är värre än vanligt vilket gör att jag typ aldrig kommer att repa mig känns det som. I skolan ligger jag efter som fan och jag har en gruppredovisning på tisdag jag måste öva på. En låt som ska framföras men med min röst känns det rätt hopplöst. Vi ska lära ut låten dans/rörelser och prata om varför vi valt den vi gjort, mål och syfte osv. En rolig uppgitf men roligare om man va helt kry....
Har missat mycket annat i skolan, seminarier som är viktiga och har ingen ork att läsa litteraturen.... Den här våren känns tung, elelr vår är det inte än men de här månaderna januari, februari och mars känns tuffa... Barnen har redan haft sin kräksjuka så hoppas jag inte smittar dem med vad jag nu har... I mars ska jag dra ut en visdomstand som komemr kosta en massa pengar och göra sjuhelvetes jäkla ont..... Känns som jag inte jobbar så mycket som jag bör, är så tacksam över mitt extrajobb inom vården där jag får en och annan kväll och helg och där jag är garanterad sommarjobb!!!!!!

Hoppas på att jag och Johan kan ta oss själva på en weekend i sommar, Barcelona eller London kanske... Beror lite på vad skatteverket säger, om det blir en slant tillbaka eller inte.... Vi bör lägga en del på en ny ytterdörr oxå.... Typ nu...

Ha en fin dag på er, är bråkas det förfullt mellan barnen och huvudet värker- lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin