onsdag, februari 27, 2013

Tips för extra pengar!!!

Här kommer lite av mina tips på hur du kan få lätta extrapengar. Som student blir man expert på sånt här:


  • Köp och sälj begagnat!!! Hur? Gå med i en eller flera köp och säljsidor på facebook. Du annonserar gratis och blir ofta av med sakerna snabbt. Jag har fått ihop ca 600:- på tre veckor på saker jag tycker är skräp: leksaker som inte används, böcker, urvuxna kläder...
  • Tänk säsongsbetonat när du lägger upp annonser, nu till våren säljer fleecetröjor och allväderställ som guld!
  • Ta vara på panten och panta när du storhandlar, här brukar vi kunna dra av nån hundring då och då på storhandlingen.
  • Kolla ditt elavtal! Jag kollade in vårat lite närmare och såg att det fanns  två olika påslag som inte behövs, bort med dem och elräkningen kommer i snitt gå ner ca 500:-/år.
  • Anordna en loppis hemma, sätt ett datum där folk kan komma hem till DIG, bjud in vänner som alla tar med sig två vänner var. Galga upp kläder på klädställningar eller lägg i fina högar på bord, storleksindelat. Bjud på kaffe (kostar inte mycket) och baka lite småkakor. Eller låt barnen stå utanför ingången och sälja lite fika för 5:- för kaffe + bulle =) Lokalkostnaden blir= 0:- har själv inte anordnat detta men funderar på det.
Tänk på att det du ser som skräp ser andra som guld!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin