fredag, mars 29, 2013

Godmorgon långfredag

Är den här dagen extra lång? Inez väntan på påsk och kusiner har varit oerhört lång då hon började tjata i måndags typ... Men idag kommer de äntligen!!! Vet inte än om de kommer vara här eller hos mormor, men träffa dem det ska hon få göra. Jag har fixat fyra påskägg och fyllt med godis, de ska gömmas imorgon och så ska barnen få gå på skattjakt efter de. Vet inte än var jag ska gömma de men det hittar jag på imorgon... Får reka lite ikväll =)


















Igår ställde jag fram utemöbler på altanen och satt en stund och vad härligt det va, solen värmde ordentligt. Nu förstår man ju lyckan i att bo i hus, när våren kommer och sommaren är på gång. Sådan frihet att ha sitt eget, fixa och dona i en trädgård, plantera och ha sig...

Fyndade en stor saccosäck på Jysk igår med en rabatt på 50% en en retur på 60;- så betalade typ 280:- föör den. Va det verkligen värt. Sedan att säcken tar enorm plats försöker jag att inte bry mig om... Kommer nog tröttna rätt snart på den haha.

Barnen gick påskkärring/påskgubbe igår till några grannar och Max gick med hella vägen, så skönt för han som varit sjuk i en vecka. Sedan plockade alla barn på gården fram cyklar typ men vi har inte fixat Inez cykel klar för våren då slang måste bytas, men hon fick sin sparkcykel som visade sig vara på tok för liten i år, handtaget är trasigt så går inte att höja det... Blir nog en ny i år. Sedan va Inez med två kompisar, en lika gammal som hon och en ett år äldre. De sa till henne "Vi kommer snart vi ska bara dela ut fyra påskkort". Så cyklade de iväg. Tror ni de kom tillbaka till Inez som stod ute i kylan och väntade....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin