lördag, mars 30, 2013

Saker att fixa

Nu har det varit lugnt med renovering här hemma ett tag, så nu är det snart dags igen. Senaste vi gjorde va tapeter i köket och ny kyl/frys. Vi har lite lister och sånt kvar, men men. Jag vill fixa vardagsrummet! Vi ska sätta upp renoveringsgips på en vägg som inte alls blev bra efter vi byggde om köket, väggen som gränsar mellan kök och vardagsrum är helt "knögglig" och omöjlig att spackla slät... Så det ska göras, sedan ska den väggen och en till i v-rummet tapetseras. Vill ha en vit tapet med vita mönster, som liksom syns lite såklart. Svårt att förklara =) Något liknande den här;
 
Sedan ska två tavellister upp så vill inte ha en för "rörig" tapet då foton och tavlor ska stå på listerna mot väggen. Vill visa barnens konst såklart, och lite foton på dem. Tycker det är så fint att rama in det barnen gör eller låta dem måla på canvas.
Om nåt år blir det ny soffa, men vi har ingen brådska då barnen sliter mycket på sånt just nu. Soffan förvandlas snabbt både till kojja och kuddarna till hästar... =)

1 kommentar:

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin