tisdag, mars 12, 2013

Stickade benvärmare

När jag inte pluggar eller jobbar (inte så mkt jobb nu tyvärr) roar jag mig med min nya hobby: STICKA! Jag har hittills gjort en halsduk till dottern i knallrosa som blev mycket populär och nu har jag precis avslutat benvärmare nr 1 av 2. Trixet blir att få till en till likadan... =) Jag stickade med strumpstickor, vilket jag aldrig gjort förut. Det var verkligen roligt!

Dessa har jag stickat med 1 rät- 1 avig osv tills jag kom till slutet då jag gjorde ett avslut med ett par rader räta.
För att lägga upp maskorna tog jag hjälp av youtube samt typ hundra samtal till mamma, haha.
Jag sydde på en rosett på var sida för att skojja till det lite.
Börjar på den andra ikväll tänkte jag.


1 kommentar:

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin