söndag, mars 03, 2013

Vasalopp, sol och jobb

Sovit som en prinsessa utan barnen här hemma inatt, vaknar dock vid 7 och är superpigg. Upp o hoppa, fixa kaffe och bänka sig i soffan framför Vasaloppet. Solen skiner in genom mina smutsiga fönster och kvistar ligger på hela baksidan efter nattens blåst.

Solen, jag älskar solen!
Har en vän som är på Kanarieöarna nu och det ser så skönt ut på alla bilder de visar upp!!!! Längtar inte mindre till Mallorca om man säger så! Nästa år vill jag åka en vecka på sportlovet, men kostar så mycket mer att åka då än veckan innan och efter... Jaja, lång tid kvar, en sak i taget =)

Jobbar ikväll, ska hämta barnen efter frukost. Känns så skönt att få in några extra helger, spar ju in lite då jag inte tar något CSN-lån den här terminen. Har faktiskt sökt ett jobb som förskollärare på 50%, en vild chansning... Har ju två år kvar att plugga så de kanske inte alls är intresserade, men söker man inte så vet man inte =)

Ha en underbar dag i solen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin