lördag, april 20, 2013

Städa bort vintern

Igår mitt i trötthetsdimman fick jag för mig att städa i hallen, va hos min vän V tidigare som alltid har så himla fint hemma. Vintern plockades undan, bort med overaller, vinterjackor, tjocka mössor och tjocka vantar! In med det i den stora Ullareds-påsen =) En Ikea-säck blev det med barnoveraller som ska säljas. Jag dammsög och fixade och det blev rätt tomt. Idag ska en sittbänk flyttas från hall till tvättstuga så cykeln får plats i hallen =)

Jag ska fixa lite ute idag, tänkte bland annat köpa en till klätterros och sätta bredvid den jag satte förra helgen, inte en aning om den kommer ta sig men värt ett försök. Igår rensade jag även rabatt på framsida och städade bort lite skräp samt sopade grus. Får in så mycket skit just nu så hoppas det hjälper lite innan vårstädningen på gården drar igång.

Har massor av tvätt att vika idag, ligger rätt efter då J va på konferans i veckan, Max vaknar sjukt tidigt hela tiden så man får ju sova i skift här hemma just nu. Jag la mig med han i hans säng mellan 5-5.40 sedan gick J ner med han och låg i soffan och Max lekte till ca 6.50 då jag gick upp till piggelin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin