onsdag, maj 15, 2013

Canneloni med skinka

Till middag gjorde jag canneloni för första gången och kommer absolut göra det igen, men testa andra fyllningar. Såhär gjorde jag: gör en röra me Philadelphiaost original samt den med paprika, typ hälften av varje, en dl kesella, strimlad skinka, soltorkade tomater. Stek aubergine i tunna skivor och lägg på färska lasagneplattor, lägg över fyllningen och rulla ihop. Gör en tomatsås med krossade tomater, vitlök, gul lök, peppar, salt och lite crème fraîche. Koka ihop och gäll över rullarna som du ska ha i en ugnssäker form. Strö över riven ost och in i ugnen ca 30-40 minuter på ca 200 grader, sänk mot slutet. MUMS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin