söndag, maj 19, 2013

Jobb, ESC, hockey, sol...

Fick med det mesta i den rubriken va =) 

Mitt liv består av en del jobbande nu, de två veckor som följer innan vår Mallorca-resa har jag massor av jobb inbokat. Ska jobba lite på förskolan till min stora lycka! Har tackat nej till en del jobb där då jag fått så mycket inom vården. Bättre betalt pga ob och lättare att jobba en del kvällar och helger när man pluggar. Men efter att ha varit borta från förskolorna ett tag insåg jag när jag va tillbaka hur underbar jobbet är! Längtar så till mina två sista år av studier är klara och hoppas det komemr flyta på trots det känns rätt motigt ibland. Vill bara jobba på och ha mina pengar och köpa det jag vill typ, boka en resa utan att vrida ut och in på pengar och kropp för att få det att gå ihop. Ska bli så grymt skönt med en ekonomi under full kontroll och ett jobb jag älskar övver allt annat!!

Ja igår va Eurovision Song Contest, missade början då det drog över lite på jobbet. Mellannumret med Loreen va fantastiskt, Robin gjorde ett grymt framförande för Sverige och jag fick en känsla av att vi kammar hem minst en 5:e plats, men nej en 14;e plats och enligt nyheterna idag är Robin nöjd. Jaja, man behöver ju inte sätta ribban så högt eller nåt.
Ett STORT GRATTIS till Danmark som vann, men likheten mellan danska tjejen och Loreen ser jag då inte förutom att båda är barfota. Loreen är ett väsen från en annan planet i både utseende och röst och den danska tjejen är en helt vanlig blånd duktig sångerska...



Sverige vann mot Finland med 3-0, det va ju grymt bra jobbat! Missade tyvärr allt då jag jobbade men läste nyheterna på kvällen och såg lite sportnyheter när jag jobbade och vi hade fem lugna minuter eller så. Ikväll går finalen och ja, jag är grymt laddad och tycker det är spännande!

SOL vaknar vi till, så trots en tidig morgon och vetskapen om att jag ska upp tidigt för jobb imorn, ja den är inte så jobbig ändå. Älskar solen och hoppas den stannar hos oss hela dagen lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin