måndag, juni 17, 2013

Mallorca 2013, inlägg 1

Vi bodde på Sunwing Resort i Alcudia i byggnaden Diana. (rum 7901 på markplan precis intill poolen).DSC_0038
Diana ligger en bit bort från huvudbyggnaden Nuveas Palmeras vilket vi upplevde ganska skönt då vi slapp höra allt "stök" och öset hela tiden.
Vi bodde lugnt i Diana med en "egen" pool. Vi är inte helt positiva till allt och inte helt nöjda komemr skriva mer om hotellet senare.
Första veckan hade vi bil och åkte runt och utforskade ön vilket va väldigt roligt. Det är lätt att köra bil på Mallorca bara man följer spanjorernas lugna rytm i trafiken och inte kommer med hysterisk stockholmskörning. Vi hade med oss en gps hemifrån vilket vi va väldigt tacksamma över.


 DSC_0044
DSC_0056 DSC_0059
Vi åkte till Palma Aquarium, som är europas största akvarie. Det va häftigt och väldigt barnvänligt.DSC_0062  DSC_0092 DSC_0124 DSC_0132 Här är någon av de första dagarna och vi håller oss till våran egna pool i det lugna området Diana. Inez simamr här med armpuffar men snart tar hon bort dem och simmar klockrent utan med jättefina simtag! Max vågade sig inte ner i vattnet men båten fungerade bra. Snart är även han en fisk i vattnet =)DSC_0139 DSC_0144 DSC_0157 DSC_0166 '
Våran fina hyrbil, en Seat Ibitza.
Vi åkte ner till Palma och mötte upp en bekant som visade oss runt i stan. Vi hade en jättemysig dag och staden Palma är underbar. Dit återvänder jag gärna.
DSC_0186 DSC_0195 DSC_0198 DSC_0201
Solnedgången i fina Alcudia!
DSC_0225 DSC_0230

1 kommentar:

  1. Vad härligt det ser ut! :)

    Gillar du bloggtävlingar? Då tror jag du gillar denna: http://linneasj.blogg.se/2013/july/tavling-i-samarbete-med-erikasgarderobse.html#comment :)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin