måndag, juli 15, 2013

Cykel och annat

Jag köpte en cykel för nån vecka sedan, eller VI gjorde det. En klassisk Sjösala damcykel. Jag har cyklat till jobbet varje dag jag har varit bokad, är ca 2,4 km så tar bara 10 minuter. Men lägger vi ihop detta blir det ca 5 km/dag i enkel motion och jag gör det i snitt 3 dagar i veckan, ibland mer ibland mindre. Känns så skönt att få in mer vardagsmotion. Jag och en kollega testade några magövningar igår och jag insåg hur otränad jag är i den nedre magmuskulaturen, pinsamt.... Måste ta tag i lite övningar! Det blir även dagliga promenader med hunden såklart. Ibland bara ca 15 minuter 2-3gånger om dagen (är ju inte bara jag som är ute med han) och ibland en längre sväng på nån timme. Såhär i semestertid är det svårare att få till de långa promenaderna....

Imorgon åker vi på en minisemester med våra vänner ner till Småland, så idag ska jag packa lite innan jobbet kl 16. Bilen åker imorgon vid 6-6.30 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin