söndag, juli 07, 2013

Sommarlov

Nu har barnen sommarlov till början av augusti och jag jobbar lite extra. Barnen ska vara med pappa på heltid och göra lite utflykter och sånt, jag följer med när jag är ledig från jobb och inte måste plugga.

Idag har vi en strålande dag med sol och det blir stranden för hela slanten. Johan ska ta Messi på en morgonpromenad så får han stanna hemma, inte roligt för han på en varm strand hela dagen. Ikväll ska jag ta en runda med han och testa mina nya löparskor. Blir nog promenad mestadels av vägen och en liten sträcka jogging... Imorgon, måndag, inviger jag min nya cykel då jag jobbar. Ska bli så skönt att cykla till jobbet, så skönt att komma hem fort när man jobbar kväll och bilen känns ju så onödig att ta.

Igår firade vi barnen med ett litet kalas, det va Inez som bjöd sina vänner och Max hängde med och va rätt nöjd han med. Det blev glass, maränger, chokladsås, strössel, saft, vattenballonge, måla pappa Johan med vattenfärg, ansiktsmålning och disco. Inez va väldigt nöjd med sitt kalas och föräldrar trötta =) Men så ska det vara. Sedan hängde kusinerna kvar hela kvällen och det blev bad i den väl investerade poolen och hopp i den lika väl investerade studsmattan.

Mina rabarber växer så det knakar! Det trodde jag aldrig då jag grävde upp en rabarber ute och gjorde en chansning. De är stora och fina så i veckan blir det en god paj. Gurkan växer den med likaså tomaterna. Även potatisen växer och jordgubbarna. Vi har skördat jordgubbarna en vända och väntar nu på att nästa skörd ska bli klar. I år har vi bara en pallkrage gubbar men nästa år har vi fyra, ska bygga ut jordgubbslandet i år. Måste bara köpa hem fler kragar och jord.

Jag har blivit sugen på att börja fixa med fotografier igen, har legat nere med sånt på sista tiden- rätt trist då jag bara fotat med mobilen... Men får gå igenom den så har jag en hel del bilder. Började för ett par veckor sedan sätta in bilder från Rhodos 2011, det va på iden =) Gör inget märkvärdigt med dem, vill bara ha in bilderna i album.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin