lördag, augusti 17, 2013

Minnesbok

Jag hittade så mycket inspiration på facebook i en grupp om scrappbooking, ett album som kallas för Journal Book. Boken har även andra namn men jag kallar min för minnesbok. Tittade vad en färdig bok kostade, och det landade på 199:- och jag ville ha tre böcker, en till var barn och en till mig själv... Jag hoppade det och köpte istället bara en bok med tommasidor. I den har jag klistrat in papper och dekorationer och skriver ibland ut lite bilder som jag vill ha med. Det är jätteroligt att samla minnen på det här viset, men finns en risk att min bok inte komemr kunna gå att stänga igen när jag är färdig. Resultatet blir väldigt personligt och en liknande bok finns inte någon annan stans.

Bilden är inte jättebra men ni ser här på första bilden hur boken ser ut från framsidan. Det sticker ut massor av papper från olika sidor. Sedan följer lite av innehållet på sidor jag gjort klart. Här skriver jag sedan saker jag vill minnas och sätter in bilder, recept eller biljetter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin