lördag, augusti 31, 2013

På tisdag...

är det äntligen dags för kursstart! Då drar termin 4 av 7 igång. Ska bli skönt att sätta sätta igång igen med tentor och plugg. Kommer varva pluggandet med extrajobb inom vården, hoppas jag får ett par pass i månaden så vi går runt här hemma =) Innan tisdag måste jag köpa busskort och planera en veckomatsedel för nästa vecka, allt för att underlätta vardagen! Kanske något sånthär:
Måndag: Korv i ugn m potatis
Tisdag: Lasagne
Onsdag: Kyckling m ris o currysås
Torsdag:Pannkaka
Fredag: Taco
Lördag o Söndag: ?

Får fundera lite...

Angående julklappar har vi kommit en bit påväg, jag älskar att köpa julklapapr och att ge barnen många nya saker. Tycker just julen är ett så bra tillfälle att rensa ut gammalt för att få plats med lite nytt. Har rea-shoppat en hel del och köpt massor av playMobil till Max och Barbie till Inez, sedan microfoner till båda barnen och en del pyssel. Ska köpa fleecetröjor till barnen som de önskar sig. Ja det gäller att vara uute i god tid, för här hemma har vi inte pengar så vi kan strö dem på en klumpsumma precis vid jul, det gäller att planera =)

Kanske blir lite sockor till familjen, Inez önskar sig ett par likadana som jag håller på med till mig, jag förstår henne för fätgen är underbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin