lördag, augusti 03, 2013

Sommarlovet går mot sitt slut

Jag vet, det är inte mycket bloggande från min sida men jag finner faktiskt inte så stor lust så bloggar bara nån enstaka gång när lusten falller mig på =)

På måndag börjar stora tjejen på fritids, hon är mycket förväntansfull! Den 20 augusti startar skolan, hon kommer gå i en F1-klass vilket betyder att förskoleklasseleverna delar lärare och klassrum med åk 1. Tror detta koncept passar Inez väldigt bra som är så intresserad av skriva och lära sig nya saker. Det är dock tålamodet som sätter käppar i hjulet för henne... En ,mycket bestämd 6-åring som vill kunna allt nytt på en gång och inte gång två eller tre.

Max återgår till förskolan där en av pedagogerna är ny för honom och de kommer ha bytt rum för sin verksamhet. Max har kommit igång mycket med pratet i sommar och börjar bli en stor kille, som han själv säger. Ska bli spännande att se hans utveckling i förskolan denna kommande termin.

Själv skriver jag en tenta på tisdag då jag missade den i juni pga Mallorca-resan. Har knappt pluggat och känner noll lust till det... =/ Det får bära elelr brista så får jag ta tag i den vid nästa tenta-tillfälle om det skulle skita sig... Har försökt kolla lite på de viktigaste sakerna, men med två barn hemma och en hel del jobb för min del är det inte helt lätt att fokusera. Den lediga tid jag har vill jag ägna åt familjen och inte till skolan... Vi drar igång termin 4 den första veckan i september. Bara termin 4,5,6 och 7 kvar nu..... Känns skönt nu i termin 4 då en hel kurs går bort till praktik, och på termin 6 går två kurser bort (10 veckor) pga praktiken och sedan termin 7 börjar nog med någon kurs inför uppsats sedan är det nog inte så mycket tid förlagd i skolan då... Mycket spännande framöver! Tittar jag på schemat verkar gitarr-undervisning vara inlagd, vore ju grymt kul att lära sig! Men, jag får prioritera lite och kanske välja bort saker som ej har med tentor att göra då jag behöver jobba oxå...

Här väntar en strålande dag med 30-gradig värme! Själv ska jag jobba och barnen skickar jag ut med sin pappa till mormor och stranden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin