torsdag, september 26, 2013

26/9-13

Vinter!!! Eller, härliga höst! Sjukt kallt när man inte är van ju. Nollgradigt imorse, barnen påpälsade... Eller Max fick lager på lager och inez bara fleece och skaljacka, hon går in i klassrum klockan 8 och ut vid 9, förhoppningsvis slipper hon frysa. Hon får ha tunna överdragsbyxor, tunn mössa, benvärmare på och vantar till fryslorten.

Idag har jag en del skolarbete att ta mig igenom, en artikel på engelska, love google translate!!!! Sjukt dålig översättning men jag får ett sammanhang av innehållet och kan besvara de frågor som ska behandlas. Sedan grupparbete, vi gör det lite på distans. Vi ska göra en hemsida, gillar sånna här kreativa uppgifter. Häromdagen gjorde vi en docka, och jag funderar på att göra en kompis till henne...
Här är min docka, Mira-Bella fick hon heta. Namnet mest flög ur mig, hon har ingen mun och det finns en anledning till det. Betraktaren får själv avgöra om hon är glad eller ledsen eller arg eller förvånad... Ska bli roligt att ta med henne på en fältstudie!
Anars är dagen lugn, väntar på leverans av PompDeLux, hoppas det kommer idag, väntar på leverans av eltandborste, av byxor samt en liten beställning från Mandel Design. Tack Ellenor för tipset! Nu blir vi fattiga haha. Beställde bara två tröjor, ett par tights och ett par leggings om jag minns rätt....

Lön igår!!! och ja jag blev NÖJD! Lönar sig att jobba en del, såhär mycket pengar va det länge sedan vi hade här hemma, och det känns så skönt! Kan stoppa undan lite till januari då jag inte får många kronor pga 5 veckors praktik över jul och nyår = hinner knappt jobba =(

Ha en fin dag i kylan på er, glöm inte släcka ljusen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin