lördag, september 28, 2013

Bloggmiddagen 2013, tankar om bloggandet...

Förra året va jag inte med på Bloggmiddagen som anordnades. I år fick jag en förfrågan och blev sugen... Är ju inte så dyrt som en del mingel som anordnas. Nu betalar man bara för sin egen mat och får dessutom ta del av tävlingar och goodiebags. Anna och Eva som anordnar middagen skriver på facebook-sidan och meddelar om alla nya sponsorer med jämna mellanrum, och man blir ju helt matt av alla fina nyheter de kommer med!
Jag har tappat blogg-gnistan lite men är på väg tillbaka. Nu blir bloggen mer riktad åt hemmet, mig själv, shopping, resor kanske... Inte lika mycket bebis och barn och mamma-relaterat tror jag. Vi får se var det bär. Kul är det att känna lite blogg-lust igen. Har många fina kontakter genom bloggen och många har jag tyvärr mist då jag slutat blogga. Ingen som är här och kommenterar och visar intresse, så har bestämt att jag bara skriver för min egen skull. Vill någon vara med i bloggen och visa upp sig i form av tävlingar, recensioner eller anna reklam så tar vi saken som den kommer. Tänker inte lotta ut nagellack och små prylar, sådana företag får bara superbillig reklam.
Alltså, allvarligt! En blogg lottar ut ETT nagellack till EN läsare. Vad kostar ETT nagellack?? Och hur mycket gratis reklam får inte företaget? Nä ni bloggare, tänk igenom era samarbeten innan ni säger ja och va lite hårda, gå inte med på vad som helst! En sak till, tänk på Lotteriinspektionens regler innan ni har en tävling. Många tävlingar på facebook och i bloggar är rent av olagliga... Inte meningen att provocera er, men tänk efter INNAN ni tackar ja till olika erbjudanden, som ett nagellack eller en provburk med ögonkräm...
Nog om det och tillbaka till Bloggmiddgagen. Den 4 oktober går den av stapeln, är inte så påläst om varn och när men ska sätta mig in i det i veckan.. Kläder, hår? Hur gör man? Har inte varit utanför hemmet på sådana här galej på läääänge ska ni veta! Dessutom är jag i skolan till ca 16 och hinner inte hem för att byta om.. PANIK redan där! Alla andra gäster kommer väl i senaste outfiten och har gjort grymma inlägg i sina bloggar med länkar och allt.. Så kommer jag där med fel kläder, fula inlägg, inga länkar- direkt från mobilen...Sen ska jag hem på sena kvällen, själv, med tunnelbana i mörkret och sedan tåg och sedan ta mig hem från tåget... Jaja, det ska bli grymt roligt!!!
Tack tjejer, Eva och Anna, för att jag får vara en del av allt detta!

5 kommentarer:

  1. Nä då, galautstyrsel blir det inte. Lutar åt att jag har samma klänning jag hade på mammabloggkryssningen både i år och förra året. ;-) Det är en middag på en restaurang i city. Klä dig i det som känns passande!
    Och härligt att blogglusten är på väg tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer vardagsklädd, har inga fancy länkar, bjuder nästan bara på mobilbilder de få gånger jag ens har med någon och de många tusen läsarna försvann för flera år sen :)

    SvaraRadera
  3. Kör på samma som du skulle haft för en vanlig gå ut och äta på restaurang klädsel. Jag skall nog bara ha brallor och en top, enkelt och bekvämt.

    Vi kommer dessutom lägga upp ett dokument eller ett inlägg på våra bloggar med alla sponsorer så den är bara att kopiera av. Inget extrajobb för dig med att lägga upp länkar :)

    SvaraRadera
  4. Här blir det inte heller några fancy kläder...
    När ska jag ha haft tid med att handla det.
    Jag åker ju hemifrån kl 5.20 & kommer hem kl 19.30.
    Så det får bli nån gammal trasa ....

    SvaraRadera
  5. Kom som du är! Det är det denna bloggmiddags är liksom. Inget fancy, fancy och utspökade människor med sponsrade outfits. Bara vanliga kvinnor som lärt känna varandra i bloggosfären :-)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin