lördag, september 14, 2013

En dimmig lördagsmorgon

Den här dimman verkar ha kommit för att stanna. Varje morgon senaste två veckorna typ är det tjock dimma på morgonen, kalla mornar, följt av varma härliga dagar med 20-25 grader i solen! Underbart i mitten av september ju.
Tidig morgon här för Max, som vanligt. Han har varit så trött på förskolan senaste dagarna så han har vilat där i onsdags samt fredagen, men bara 30 minuter. Där vilar han utan blöja och det går jättebra, men i torsdags var det många påsar kläder som fick följam ed hem för tvätt, tror det va för att han va väldigt trött. Ett sätt att visa det och protestera lite kanske, sedan blir det ju gärna bakslag när det gått bra ett tag.
Imorn har Max dans-lek första gången och då får vi se hur det går utan blöja... Inez börjar sin dans hon med, förut va hon äldst al barnen nu blir hon yngst i gruppen. hoppas den här gruppen ger mer annars hittar vi nog på någon annan aktivitet till våren. Men perfekt med lite rörelse och regler och gruppövningar med barn man annars inte umgås med. Inez går även på kyrkans barnkör, första gången va jag med inne i rummet och ja Inez tyckte väl det va sådär roligt. Andra gången satt jag utanför med några mammor. Inez va glad efteråt och verkade tyckt det a riktigt roligt. Hon hade sedan en show för oss här hemma med danssteg och sång. När kören va så satt jag som sagt med två andra mammor ute i ett mysigt rum med vacker tapet och mysiga fåtöljer. Vi samtalade om allt mellan himmel och jord och en mamma ville ha med oss på en aktivitet med kyrkan, ungefär som en meditation. lät spännande så tåls att fundera på. Tycker kyrkan är mysig och det är ett härligt avbrott i en stressad vardag. För Inez del tycker jag det är perfekt och varje musikstund avslutas med tänt ljus, släckta lampor och samtal om allt mellan himmel och jord. Hoppas Inez vill fortsätta på kören. Till jul blir det luciatåg i kyrkan. De ska även vara med på ett uppträdande till i kyrkan men det kan Inez inte vara med på.

Idag funderar jag på att ta med barnen till biblioteket, tror de visar en Mamma Mu-film där och Inez vill låna böcker om kaniner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin